Panasonic Lumix DMC-GX7

92 %

Popis produktu

Parametry produktu

Typ fotoaparátu
kompakty s výměnným objektivem
Rozlišení
16 Mpix
Digitální zoom
4 x
Napájení
Akumulátor
Typ snímače
CMOS
Formát snímače
4/3
Videosekvence
ano
Formát videa
AVCHD, MPEG-4
HD Video
ano
Full HD video
ano
Typ hledáčku
Elektronický
Velikost displeje
3 palce
Výklopný
ano
Maximální citlivost (ISO)
25600
Max. ohnisková vzdálenost
42 mm
Min. ohnisková vzdálenost
14 mm
Optický stabilizátor obrazu
ne
Nejkratší čas
1 / 8000 s
Nejdelší čas
60 s
Pomocné světlo AF
ano
HDMI výstup
ano
Externí blesk
ano
Bluetooth
ne
GPS
ne
WiFi
ano
Dotykové ovládání
ano
Podpora přímého tisku
ano
Zvukové poznámky
ne
Hledáček
ano
Hmotnost
402 g
Šířka
122.6 mm
Výška
70.7 mm
Hloubka
54.6 mm

Recenze

  • , zakoupeno v MALL.CZ

    Doporučuje produkt

    100 %
    • výklopný dotykový displej
    • výklopný hledáček použitelný i brýlemi
    • wi-fi - ovládání přes mobil
    • zatím nevím
  • , zakoupeno v Aaron

    Doporučuje produkt

    90 %
    • kompaktnost, vyklopny EVF, dostatek ovladacich prvku s dobrou nastavitelnost
    • tzv rainbow efekt je u EVF skutecne mozno pozorovat-solidni recenze vsak zminuji a tedy nepovazuji za zklamani

    za danou cenu dobra volba

  • , zakoupeno v Megapixel.cz

    Doporučuje produkt

    90 %
    • vyborna vystupni obrazova kvalita
    • sum ve vyssich ISO i dynamicky rozsah na urovni prumeru APS-C zrcdalovek (tzn. vyborny, ale na nejlepsi soucasne snimace nema)
    • vynikajici ostreni (rychlost, presnost, SPOLEHLIVOST, konfigurovatelnost)
    • rychlost i spolehlivost AF temer neklesaji ani v horsim svetle ci nekontrastnich scenach
    • deklarovane ostreni od -4 EV (noc s trochou svetla) skutecne plati
    • prubezne ostreni (C-AF) pouzitelne alespon na pomalejsi subjekty
    • perfektne pracujci expozimetr (jen zcela vyjimecne potrebuje malou korekci)
    • nejsirsi konfigurovatelnost a prizpusobitelnost ve sve tride (dokonce i tri roky po uvedeni)
    • tri vyhrazene uzivatelske pozice na kruhovem volici s moznosti ulozit pet ruznych nastaveni fotoaparatu (C1, C2, C3-1, C3-2, C3-3) + k dispozici pet dalsich softwarovych Fn tlactek (dotykovych na displeji) ke ctyrem hardwarovym (na tele)
    • optimalni rozmery tela (male, ale ne prilis male) a perfektni ergonomie (vc. gripu)
    • skvele promyslene ovladani a vyborne vyuziti dotykove obrazovky
    • bytelne zpracovani tela (kov), vyklopny displej i hledacek
    • zadne problemy s neostrosti kvuli vibracim zaverky (shutter shock) pri pouziti mechanicke
    • moznost plne elektronicke zaverky
    • ticha a prekvapive ucinna stabilizace snimace v tele
    • spickova, ve sve tride nejlepsi kvalita videozaznamu (kodeky, zpracovani obrazu, 50/60p Full HD video)
    • RAWy rovnocenne s odpovidajici konkurenci a v barevne reprodukci dokonce o neco lepsi nez ze snimacu Olympusu
    • vyborny setovy objektiv G 14-42 II Mega OIS
    • pri prevaze foceni na hledacek bez problemu vydrz 500-600 snimku i bez vypinani zadniho displeje
    • cela rada genialnich drobnosti (polohovatelny histogram, zvetseni obrazu pri manualnim ostreni formou picture-in-picture a taktez polohovatelne, 4-smerne panorama, konfirgurovatele polohovani AF bodu dotykem pri oku na hledacku, sklopny blesk pro odraz o strop, hw packa pro prepinani AF/MF, stisknutelny zadni roller (jako tlacitko k prepinani korekci), slunecni clona v baleni, NFC, idealne pojate dalkove ovladani pres wifi, moznost pripojit wifi do stavajici site s nekolika moznostmi prenosu souboru, atd. atd.)
    • finalni doprodejova cena setu se 14-42 II objektivem po nastupu GX8 a GX80 katapultuje pomer cena - vykon do bezkonkurecnich vysin
    • nespolehlive automaticke vyvazovani bile
    • oproti OM-D o neco horsi JPEG engine - prace se sumem (drivejsi nastup + patlave odsumovani detailu - nutno stahnout)
    • lcd technologie pouzita v hledacku ma nedostatky ve vernosti barevneho podani diky nizke kontrastnosti pri vyssi mire svetla
    • pri slabsim svetle trhany obraz v hledacku / na lcd
    • vhledova vzdalenost i uhel hledacku jsou velmi prisne, uz nepatrne vychyleni oka znamena neostry obraz (nastaveni dioptricke korekce na toto nema vliv)
    • hledacek ma pro foceni neprakticky sirokuhly pomer stran a vyplytva tim cca 1/4 plochy
    • stabilizaci na snimaci nelze pouzit ani pri zaznamu videa, ani pro stabilizaci hledacku
    • bulb casovy limit omezeny na pouhe dve minuty

    Lumix GX7 jsem mel v predeslych dvou letech kratce v ruce nekolikrat, dojmy byly vzdy pozitivni, v jakesi rekneme pobavene rovine, ze i Panasonic se uz zrejme naucil vyrabet kvalitni pokrocile fotoparaty, ale presto jsem sveho casu dal pri vyberu snadno nositelne zalozni sestavy prednost zdanlive serioznejsimu a osvedcenejsimu OM-D - podobne jako mnoho jinych. Chyba.

    Nyni jsem mel moznost tohoto Lumixe plnohodnotne otestovat a Panasonicu se musim zpetne omluvit za neduveru, nebot ve skutecnosti se jedna o jeden z nejlepsich fotoaparatu, jake mi za poslednich mnoho let prosly rukama (a nebylo jich malo). Na GX7 je temer v kazdem aspektu videt, jak intenzivni snahu a fotografickou invenci do nej vyrobce vlozil, a to v mire, jake bohuzel o mnoho popularnejsi M43 konkurent Olympus u svych produktu uz radu let nedosahuje, ani zdaleka (lacinne sotwarove nesmysly typu "photostory" nebo kupu trapnych "novych efektovych fitlru" opravdu nehodlam pocitat, stejne jako nadbytecnosti typu live composite apod.). GX7 rozhodne neni dokonaly fotoaparat, ale blizi se tomu mnohem vice, nez bych byl cekal. Jeho hlavnimi souperi v dobe uvedeni byly starsi Olympus E-M5 a novejsi E-M10, ktery se nyni tez doprodava za podobnou castku a tabulku kladu/zaporu vyse lze cist jako zakladni vycet toho, co GX7 umi lepe nebo co E-M10 neumi/nema vubec ; dtto body v sekci zaporu, kde naopak zaostava GX7. A vzhledem k tomu, o kolik svou dobu GX7 pred tremi roky predbehl, to lze vicemene beze zmen aplikovat i vuci E-M10 II, jen se dvema doplnenimi: novy hledacek u E-M10 II jeste zvysuje rozdil ve svuj prospech oproti tomuto nejslabsimu mistu Panasonicu, nebot ten v E-M10 II uz ma podobne vysoke rozliseni, ale v cele plose a s lepsi zobrazovaci technologii i lepe vyresenou adaptaci obnovovaci frekvence pri nizsi hladine svetla. Druhym bodem je stabilizace, 5-osa Olympusi patri k tomu vubec nejlepsimu a zatimco oproti E-M10 I ta v Lumixech je lepsi (v objektivech i v tele), vuci E-M10 II uz toto neplati. V ostatnim je seznam beze zmen, nebot Olympus bohuzel u E-M10 II neopravil zadny z podstatnych nedostatku, coz je u fotoapratu teto cenove tridy velmi nepotesujici pristup.

    Jeden z prvnich rozdilu a vubec vlastnosti, ktera u GX7 uderi do oci, je funcknost ostriciho systemu. Neminim tim rychlost, ta je dnes vynikajici u drtive vetsiny bezzrcadlovek i pokrocilych kompaktu - tuto porodni bolest uz ma kontrastni ostreni davno ze sebou - ale minim tim pouzitelnost: schopnost analyzy obsahu ostriciho bodu, zachovavani rychlosti a presnosti v malo kontrastni scene nebo pri klesajici hladine svetla, spolehlivost v zaostrenim specifickych situacich, simulace predikce, atd. V tomto ohledu se GX7 ukazal byt spickou, partici k tomu nejlepsimu i na pomery roku 2016, zatimco Olympus se zel nachazi opacnem konci - jejich AF algoritmy jsou sice rychle, ale nesmirne tupe, snadno chybujici, zcela postradajici analyzu popredi - pozadi (na nez rady padaji i v jednoduchych situacich, kdy pozadi zabira jen malou cast ostriciho bodu), navic nejsou dodrzovany hranice zvoleneho ostriciho bodu (casto o hodne) a krome toho vseho v uz jen trochu mene kontrastni scene vznikaji problemy s presnosti i kolisajici rychlosti. GX7 nejenze na tyto neduhy netrpi, ale pri dokonce jeste vyssi rychlosti dokaze brat v potaz obsah ostriciho bodu a ostrit tam, kam ma a to se spolehlivosti, ktera je na pomery kontrastniho ostreni nebyvale vysoka. Namitky ve smyslu, ze soucasne Olympusy maji 81 AF bodu a GX7 jen 23, jsou liche a vetsinou pochazi od lidi, kteri nefotili ani jednim z pristroju. GX7 sice ma 23 ZON, ale v nezonovem rezimu umoznuje zvolit velikost single ostriciho bodu v nekolika krocich, pricemz ten nejmensi velikostne zhruba odpovida zmensenemu bodu na E-M10 I/II - az na to, ze u Panasonicu jej lze umistit zcela kamkoliv ve snimku a ne jen na 81 preddefinovanych pozic. Ve vysledku je to tedy presne naopak, flexibilita ostriciho systemu je vyssi u GX7 a celkovy rozdil mezi temito dvema AF systemy je propastny nejen ve statickem ostreni, ale i v ostreni prubeznem. To je u OM-D (krome E-M1) zoufale spatne, nepouzitelne pomale a neuspesne (i v L serii + priorite zaostreni + spot AF), zatimco u GX7 je prubezne ostreni pouzitelne alespon pro pomaleji se pohybujici nebo dobre predvidatelne subjekty. GX7 sice "vhodnym fotoaparatem na foceni sportovnich aktivit" s cistym svedomim nazvat nelze, ale s dobre nastavenym a ve schopnych rukou se lze dostat nekam k 50% uspesnosti, coz je na kontrastni ostreni excelentni (pro srovnani, O-MD E-M10 I i II cca 10% (v nezkusenych rukou ani to ne), fazove ostrici zrcadlovky nebo bezzrcadlovky Sony A6XXX cca 75 az 90% a mimochodem - tyto Sonaky jsou stale jeste jedinymi CSC, ktere dokazi zrcadlovkam v pouzitelnosti v tomto ohledu plnohodnotne sekundovat (pokud mi neunikl nejaky vyrazny vyvojovy skok z posledni doby u Fuji)). Tema AF uzavru seriovym snimanim. Pomala (LV-M) serie s prubeznym ostrenim na GX7 ma cca 4.2 sn./sek. (coz je mimochodem +/- stejne, jako serie s ostrenim na OM-D) a na pomalejsi sporty / akci s povedenou panasonicovou implementaci kontrastniho ostreni bohate staci, zatimco u Oly je i L serie k nicemu - stejne jako tech na krabici / v promo materialech dobre vypadajicich 8 snimku za sekundu v H serii (o foceni pohybu S-AF + predostrenim se v teto tride fotoaparatu nebudeme seriozne bavit, ze ...).

    JPEG vystup - dosti neutralni, na pomery dnesnich hodne doostrujcicich a/nebo dosaturovavajicich fotoapratu tolik, ze to mnohym bude pripadat az mdle, ale z pozice zkuseneho fotografa to hodnotim velmi kladne - snimky jsou prirozenejsi a v postprocesu lepe doladitelne (pricemz JPEG vystup Panasonicu neni nijak odpudivy, jen ma mene te prvopohledove libivosti, nez je dnes obvykle). Samozrejme nechybi moznost prekonfigurovat parametry zpracovani k obrazu svemu, byt zadnou konfiguraci nelze dosahnout - z ryze technickeho hlediska - tak cisteho vystupu, jaky umi poskytnout JPEG engine Olympusu (ktery zase ovsem nelze zadnymi nastavenimi dostat do optimalniho neutralna). V RAWech davam lehke vedeni Panasonicu, vystupy techto 16 Mpix snimacu jsou si velmi blizke, ale barevna reprodukce se mi jevi mirne ve prospech Lumixu.

    Podrobnejsi zminku si zaslouzi jeste stabilizace snimace. Byl jsem velmi zvedav (zavery zahranicnich recenzentu se velmi lisi) a po dukladnem otestovani s nekolika objektivy se musim priklonit k tem, kteri vysoce chvali. Behem testovani se GX7 darilo prekvapive casto ustabilizovat do pouzitelna i tak silene hodnoty jako 1/6 s pri 240 mm a casy kolem 1/30 byly pri temze ohnisku zcela ciste v >80% pripadu, coz je necekane skvely vysledek. Chvalim take vysokou konzistenci a spolehlivost bez ohledu na objektivy a ohniskove vzdalenosti. Nicemu z toho se ani vzdalene neblizi zadne Olympusy krome tech s 5-osou stabilizaci a i tem je tento prvni pokus Panasonicu o stabilzaci snimace mnohem bliz, nez bych ocekaval. O to vice pak zamrzi, ze ji neni umozneno pouzivat pri nataceni videa.

    Namatkou z dalsich detailu: plne a velmi logicke dotykove nastavovani cehokoliv kdekoliv, lepe pojate ohraniceni zvolene ostrici oblasti, indikace zaostreni jak barvou ohraniceni, tak signalizacnim bodem, vice Fn tlacitek a bohatsi moznosti priraditelnych funkci, lepe umisteny vypinac i rolllery (skvele dosazitelne pri jakemkoliv uchopu), vyuziteljensi focus peaking (cervena/modra misto cerne/bile), plny zivy nahled VSECH expozicnich parametru (v praxi pouzitelny jen v dobrem svetle ovsem). Z nedostatku napr.: nemoznost nastavit limit ISO v 1/3 EV krocich, nemoznost vypnout adapataci obrazu v hledacku na hladinu svetla, bug v M rezimu kdy se histogram prestane aktualizovat pri casech kratsich nez 1/1000.

    Nejvetsi slabinou GX7 oproti OM-D konkurentum je ale hledacek. Ten je sice papirove lepsi (zvetseni, rozliseni), ale v praxi to srazi nedostatky popsane v tabulce zaporu. Problem snimkovani pri nizsi hladine svetla je dosti znatelny, stejne jako mizerna lcd technologie (F-S) spolu s nepovedenym zpusobem adaptovani na premiru svetla. Navic ani papirove vysoke zvetseni (0.70x) se v praxi kvuli orezum na stranach efektivne neprojevuje (krome videa) a plosne je na tom lepe OM-D. Jemnost obrazu je sice u GX7 znatelne vyssi nez u E-M10 I, ale na hledacek v E-M10 II nema narok - ten je vynikajici, zatimco u GX7 bych jej nenazval lepe nez pouzitelnym (s omezenimi svuj ucel jakz-takz splni). Co se tyka AWB, problem neni ani tak v tom, ze by se GX7 casto pletl - kdyz uz se tak stane, je to o tolik, ze je to viditelne i v hledacku se vsemi jeho handicapy - ale tkvi spise v tom, ze vetsinou to nelze vyresit ani zadnym z presetu (nezadouci inklinace k urcite barve, obvykle modre, zustava) a je nutne kalibrovat rucne. Nastesti se to nedeje prilis casto (ale kdyz uz, stoji to za to).

    Presto je GX7 celkove vyspelejsi fotoaparat s vynikajici fotografickou funkcionalitou, s (na pomery CDAF) spickovym ostrenim, extremni prizpusobitelnosti, vybornou ergonomii i excelentnim videozaznamem a ackoliv v nekolika malo atributech za OM-Dcky zaostava, ostatnimi prednostmi to natolik drtive prevazuje, ze je dle meho pri soucasne (05/2016) doprodejove cene setu s G 14-42 II objektivem s velkym naskokem volbou #1 v kategorii Micro43 a bez ostudy muze navzdory triletemu stari konkurovat i rade fotoaparatu letos uvedenych. A cena klesnusvsi pod 50% nesmyslne vysoke uvadeci castky uz jej take dostala do pomeru cena - vykon schopneho (kompromisne) konkurovat i levnejsim APS-C zrcadlovkam, cemuz je GX7, navzdory vsem omezenim kompaktove konstrukce, mnohem bliz, nez vetsina konkurentu. Vytecna prace Panasonicu, hluboce smekam a i s objektivy se po roce a neco s OM-D stehuji k Lumixu GX, ktery sice nezaujme "uzasnym" retro designem, ale z fotografickeho hlediska je to mnohem efektivnejsi a lepe udelany stroj, nez vsechna existujici OM-Dcka krome E-M1, kde by to bylo na delsi zvazeni (ktere ovsem pri nynejsim temer trojnasobnem rozdilu v cene ponekud ztraci relevanci a smysl).

Parametry produktu

Typ fotoaparátu
kompakty s výměnným objektivem
Rozlišení
16 Mpix
Digitální zoom
4 x
Napájení
Akumulátor
Typ snímače
CMOS
Formát snímače
4/3
Videosekvence
ano
Formát videa
AVCHD, MPEG-4
HD Video
ano
Full HD video
ano
Typ hledáčku
Elektronický
Velikost displeje
3 palce
Výklopný
ano
Maximální citlivost (ISO)
25600
Max. ohnisková vzdálenost
42 mm
Min. ohnisková vzdálenost
14 mm
Optický stabilizátor obrazu
ne
Nejkratší čas
1 / 8000 s
Nejdelší čas
60 s
Pomocné světlo AF
ano
HDMI výstup
ano
Externí blesk
ano
Bluetooth
ne
GPS
ne
WiFi
ano
Dotykové ovládání
ano
Podpora přímého tisku
ano
Zvukové poznámky
ne
Hledáček
ano
Hmotnost
402 g
Šířka
122.6 mm
Výška
70.7 mm
Hloubka
54.6 mm

Popis produktu

16Mpx Live MOS snímač, obrazový procesor Venus Engine, automatické ostření, optický stabilizátor obrazu, Full HD video, výklopný hledáček LVF, 3" LCD displej, wifi s NFC, 22 kreativní filtry, funce panoráma, přední a zadní ovládací prvky. Panasonic Lumix DMC-GX7 je velmi výkonný fotoaparát, vhodný pro náročnější fotografy, který dokáže poskytnout kvalitu profesionálních přístrojů díky výkonnému 16,1 Mpx Live MOS snímači s rozlišením 16 Megapixelů a obrazovému procesoru Venus Engine. Systém kontrastního automatického ostření vyniká jak v rychlosti, tak v přesnosti výměnou digitálního signálu mezi fotoaparátem a objektivem rychlostí 240 fps. Optický stabilizátor obrazu odstraní rozmazání fotografií způsobené chvěním fotoaparátu. Video natáčí ve Full HD. Velkou předností je také kvalitní výklopný hledáček LVF s rozlišením 2, 76 milionu bodů a LCD displej s rozlišením 1, 04 milionem bodů. Díky WiFi s NFC můžete své fotografie prakticky okamžitě sdílet, stačí připojit fotoaparát k smartphonu nebo tabletu. Nechybí ani 22 kreativních filtrů a funkce Panorama.

Specifikace fotoaparátu Panasonic Lumix DMC-GX7 tělo  

Počet efektivních pixelů 16,1 Mpx

Obrazový snímač 4/3'' CMOS

Stabilizátor snímače

Ano

Pomocné světlo AF

Ano

Videosekvence

Full HD (1920×1080)

Videoformát

AVCHD, MPEG-4

Expoziční režimy

A (Av), Auto, M, P, S (Tv)

Citlivost ISO 125-25600

Časy závěrky 60 - 1/8000

Monitor 3" (7,6 cm)

Hledáček

Ano

Média

SD, SDHC, SDXC

Zdroje energie

DMW-BLG10

Rozměry (Š × V × H) 123 x 71 x 55 mm

Hmotnost 402 g

Dodáváné příslušenství

Baterie, nabíječka, krytka těla, USB kabel, popruh, CD-ROM      

Chybí či je nepravdivý některý důležitý parametr? Uvedené informace jsou pouze orientační, před zakoupením ve vybraném obchodě doporučujeme ověřit, že prodávaný model má klíčové vlastnosti dle vašich požadavků. I když se snažíme o maximální přesnost informací, bohužel nemůžeme zaručit jeho 100% správnost. Ceny produktů jsou uváděny včetně DPH.

Hodnocení produktu

14zákazníků doporučuje produkt
0zákazníků nedoporučuje produkt
92 %
průměr z 23 hodnocení
5
19 ×
4
4 ×
3
0 ×
2
0 ×
1
0 ×
  • , zakoupeno v MALL.CZ

    Doporučuje produkt

    100 %
    • výklopný dotykový displej
    • výklopný hledáček použitelný i brýlemi
    • wi-fi - ovládání přes mobil
    • zatím nevím
  • , zakoupeno v Aaron

    Doporučuje produkt

    90 %
    • kompaktnost, vyklopny EVF, dostatek ovladacich prvku s dobrou nastavitelnost
    • tzv rainbow efekt je u EVF skutecne mozno pozorovat-solidni recenze vsak zminuji a tedy nepovazuji za zklamani

    za danou cenu dobra volba

  • Doporučuje produkt

    90 %
    • Skvělá poměr cena / velikost / výkon
    • Rozlišení tak akorát
    • Váha cca 400g
    • Bytelnost a na danou velikost výborný grip
    • Fantastický výklopný dotykový displej s výborným rozlišením
    • Bleskurychlý AF
    • Kvalita fotografií v raw
    • Slušný dynamický rozsah
    • DIgitální šum má jemnou strukturu a dobře se potlačuje
    • Rychlost závěrky 1/8000s
    • Možnost elektronické závěrky
    • Pohotovost přístroje
    • Famózní konfigurovatelnost
    • Dostatečné množství tlačítek + 2 rollery (jeden dokonce slouží i jako tlačítko)
    • Slušný EVF
    • Stabilizace v těle
    • Interní blesk (dostatečný pro bleskutí, když je to potřeba)
    • Nepřeberné množství funkcí a vychytávek, které jsem si ještě ani nestihl osahat
    • Slabá výdrž baterie (chce to nakoupit více kusů)
    • Celkem odfláknutý jpeg (šum i na nízké ISO)
    • Za horšího světla a ve stínech se projeví nevýhody menšího čipu

    Fotil jsem nejprve Canonem 1000D, poté Nikonem D7000, ale s ohledem na potřebu lehčí výbavy jsem se rozhodl přejít na systémový kompakt s výměnnými objektivy. Byla to těžká volba a šel jsem vyřazovací metodou - Fuji je sice obrazově bezkonkurenční, ale po technologické stránce zaostává a má neskutečně drahé příslušenství. Podobně je na tom i Sony, takže zbyly jen zástupci M4/3 systému Panasonic a Olympus.

    Ano, Olympus má bezpochyby lepší (lépe řečeno atraktivněji vypadající) jpeg výstup, jenže Panasonic má lepší objektivy. Kombinovat obě značky jsem nechtěl a tak jsem porovnával a porovnával, až jsem se zastavil u těla Panasonic GX7 a nebylo co řešit. Byl jsem si vědom o něco slabšího jpeg výstupu, ale integrovaný grip tohoto přístroje, který strká do kapsy všechny cenově srovnatelné Olympusy, a k tomu integrovaný hledáček a skvělý AF systém mě přesvědčily, že se v tomto případě vyplatí lehce slevit z obrazové kvality.

    Zpočátku mě tento kompromis trochu mrzel, protože fotky skutečně nebyly technicky tak perfektní jako z obou předešlých zrcadlovek (to jsem ani nečekal), jenže pak jsem vyzkoušel práci s rawem a všechno bylo jinak. Raw výstup z GX7 je perfektní, šum má jemný charakter a velmi snadno se potlačuje bez znatelné ztráty detailů. A co víc, fotky převedené z rawu už jsou skutečně srovnatelné s výstupem z D7000. Na vyšší ISO sice přijdete o nějaké detaily, ale i fotky na ISO 3200 budou do rozměru A3 v pohodě. Na nízké ISO nebudou problémem ani opravdu velkoformátové tisky.

    A teď k údajným problémům GX7:

    1) Shutter shock - používám přístroj již několik měsíců a zatím jsem se nesetkal s fotografií, kterou bych musel zahodit kvůli roztřesení závěrky. Neostré fotky byly vždy jednoznačně mou vinou a ne vinou shutter shocku. Ale i kdyby tam tento jev byl, měl by se objevovat někde kolem rychlosti 1/80 - 1/150s, tak se stačí těmto časům vyhýbat. Nicméně já na ně fotím a se shutter shockem problém nemám.
    2) Ruinování ostrosti kvalitních objektivů, plynoucí mj. z bídného hodnocení parametrů ostrosti na serveru dxomark.com - tohle je úsměvná blbost. Shoduje se na tom velká část uživatelů. Můj GX7 fotí parádně ostře i s testovanými setovými objektivy 12-32mm a 14-42mm. Jen další důvod, proč nebrat server dxomark příliš vážně...
    3) Špatný hledáček, který je nepoužitelný venku - opět blbost. Hledáček je velice slušný a ani na přímém horském slunci jsem neměl problém se ztrátou kontrastu a jinými údajnými problémy. Nehledě na to, že na přímém slunci skvěle poslouží i k prohlížení fotografií, což v tu chvíli na displeji moc nejde. Z toho vyplývá že hledáček není ani tak malý, jak se říká. Podle mě je jeho velikost dostatečná, ale souhlasím s tím, že poměr stran hledáčku 16:9 byl špatný nápad. Nicméně osobně fotím většinou na poměr stran 3:2, takže nemám obraz tak ořezaný jako ti, co fotí na standardních 4:3. Tam už bych nadávání na malé rozměry chápal.

    O všech funkcích, které GX7 nabízí, se nebudu rozepisovat, protože jich je opravdu tolik, že by to ani nešlo. Kam se hrabou zrcadlovky, které jsem doposud poznal. GX7 je skvělý moderní fotoaparát s výbornou obrazovou kvalitou (obzvlášť pokud věnujete čas úpravám raw souborů). Výstup je docela blízko DX zrcadlovkám s 12MPx a 16Mpx čipy a přitom váha a velikost systému, především objektivů, je úplně někde jinde. Tento typ foťáku s sebou budete moci vzít kamkoliv a nebude vás tížit a nebude překážet, a o to podle mě jde. Byla to skvělá volba a dovedu si představit, že u systému M4/3 zůstanu.

  • , zakoupeno v Megapixel.cz

    Doporučuje produkt

    90 %
    • vyborna vystupni obrazova kvalita
    • sum ve vyssich ISO i dynamicky rozsah na urovni prumeru APS-C zrcdalovek (tzn. vyborny, ale na nejlepsi soucasne snimace nema)
    • vynikajici ostreni (rychlost, presnost, SPOLEHLIVOST, konfigurovatelnost)
    • rychlost i spolehlivost AF temer neklesaji ani v horsim svetle ci nekontrastnich scenach
    • deklarovane ostreni od -4 EV (noc s trochou svetla) skutecne plati
    • prubezne ostreni (C-AF) pouzitelne alespon na pomalejsi subjekty
    • perfektne pracujci expozimetr (jen zcela vyjimecne potrebuje malou korekci)
    • nejsirsi konfigurovatelnost a prizpusobitelnost ve sve tride (dokonce i tri roky po uvedeni)
    • tri vyhrazene uzivatelske pozice na kruhovem volici s moznosti ulozit pet ruznych nastaveni fotoaparatu (C1, C2, C3-1, C3-2, C3-3) + k dispozici pet dalsich softwarovych Fn tlactek (dotykovych na displeji) ke ctyrem hardwarovym (na tele)
    • optimalni rozmery tela (male, ale ne prilis male) a perfektni ergonomie (vc. gripu)
    • skvele promyslene ovladani a vyborne vyuziti dotykove obrazovky
    • bytelne zpracovani tela (kov), vyklopny displej i hledacek
    • zadne problemy s neostrosti kvuli vibracim zaverky (shutter shock) pri pouziti mechanicke
    • moznost plne elektronicke zaverky
    • ticha a prekvapive ucinna stabilizace snimace v tele
    • spickova, ve sve tride nejlepsi kvalita videozaznamu (kodeky, zpracovani obrazu, 50/60p Full HD video)
    • RAWy rovnocenne s odpovidajici konkurenci a v barevne reprodukci dokonce o neco lepsi nez ze snimacu Olympusu
    • vyborny setovy objektiv G 14-42 II Mega OIS
    • pri prevaze foceni na hledacek bez problemu vydrz 500-600 snimku i bez vypinani zadniho displeje
    • cela rada genialnich drobnosti (polohovatelny histogram, zvetseni obrazu pri manualnim ostreni formou picture-in-picture a taktez polohovatelne, 4-smerne panorama, konfirgurovatele polohovani AF bodu dotykem pri oku na hledacku, sklopny blesk pro odraz o strop, hw packa pro prepinani AF/MF, stisknutelny zadni roller (jako tlacitko k prepinani korekci), slunecni clona v baleni, NFC, idealne pojate dalkove ovladani pres wifi, moznost pripojit wifi do stavajici site s nekolika moznostmi prenosu souboru, atd. atd.)
    • finalni doprodejova cena setu se 14-42 II objektivem po nastupu GX8 a GX80 katapultuje pomer cena - vykon do bezkonkurecnich vysin
    • nespolehlive automaticke vyvazovani bile
    • oproti OM-D o neco horsi JPEG engine - prace se sumem (drivejsi nastup + patlave odsumovani detailu - nutno stahnout)
    • lcd technologie pouzita v hledacku ma nedostatky ve vernosti barevneho podani diky nizke kontrastnosti pri vyssi mire svetla
    • pri slabsim svetle trhany obraz v hledacku / na lcd
    • vhledova vzdalenost i uhel hledacku jsou velmi prisne, uz nepatrne vychyleni oka znamena neostry obraz (nastaveni dioptricke korekce na toto nema vliv)
    • hledacek ma pro foceni neprakticky sirokuhly pomer stran a vyplytva tim cca 1/4 plochy
    • stabilizaci na snimaci nelze pouzit ani pri zaznamu videa, ani pro stabilizaci hledacku
    • bulb casovy limit omezeny na pouhe dve minuty

    Lumix GX7 jsem mel v predeslych dvou letech kratce v ruce nekolikrat, dojmy byly vzdy pozitivni, v jakesi rekneme pobavene rovine, ze i Panasonic se uz zrejme naucil vyrabet kvalitni pokrocile fotoparaty, ale presto jsem sveho casu dal pri vyberu snadno nositelne zalozni sestavy prednost zdanlive serioznejsimu a osvedcenejsimu OM-D - podobne jako mnoho jinych. Chyba.

    Nyni jsem mel moznost tohoto Lumixe plnohodnotne otestovat a Panasonicu se musim zpetne omluvit za neduveru, nebot ve skutecnosti se jedna o jeden z nejlepsich fotoaparatu, jake mi za poslednich mnoho let prosly rukama (a nebylo jich malo). Na GX7 je temer v kazdem aspektu videt, jak intenzivni snahu a fotografickou invenci do nej vyrobce vlozil, a to v mire, jake bohuzel o mnoho popularnejsi M43 konkurent Olympus u svych produktu uz radu let nedosahuje, ani zdaleka (lacinne sotwarove nesmysly typu "photostory" nebo kupu trapnych "novych efektovych fitlru" opravdu nehodlam pocitat, stejne jako nadbytecnosti typu live composite apod.). GX7 rozhodne neni dokonaly fotoaparat, ale blizi se tomu mnohem vice, nez bych byl cekal. Jeho hlavnimi souperi v dobe uvedeni byly starsi Olympus E-M5 a novejsi E-M10, ktery se nyni tez doprodava za podobnou castku a tabulku kladu/zaporu vyse lze cist jako zakladni vycet toho, co GX7 umi lepe nebo co E-M10 neumi/nema vubec ; dtto body v sekci zaporu, kde naopak zaostava GX7. A vzhledem k tomu, o kolik svou dobu GX7 pred tremi roky predbehl, to lze vicemene beze zmen aplikovat i vuci E-M10 II, jen se dvema doplnenimi: novy hledacek u E-M10 II jeste zvysuje rozdil ve svuj prospech oproti tomuto nejslabsimu mistu Panasonicu, nebot ten v E-M10 II uz ma podobne vysoke rozliseni, ale v cele plose a s lepsi zobrazovaci technologii i lepe vyresenou adaptaci obnovovaci frekvence pri nizsi hladine svetla. Druhym bodem je stabilizace, 5-osa Olympusi patri k tomu vubec nejlepsimu a zatimco oproti E-M10 I ta v Lumixech je lepsi (v objektivech i v tele), vuci E-M10 II uz toto neplati. V ostatnim je seznam beze zmen, nebot Olympus bohuzel u E-M10 II neopravil zadny z podstatnych nedostatku, coz je u fotoapratu teto cenove tridy velmi nepotesujici pristup.

    Jeden z prvnich rozdilu a vubec vlastnosti, ktera u GX7 uderi do oci, je funcknost ostriciho systemu. Neminim tim rychlost, ta je dnes vynikajici u drtive vetsiny bezzrcadlovek i pokrocilych kompaktu - tuto porodni bolest uz ma kontrastni ostreni davno ze sebou - ale minim tim pouzitelnost: schopnost analyzy obsahu ostriciho bodu, zachovavani rychlosti a presnosti v malo kontrastni scene nebo pri klesajici hladine svetla, spolehlivost v zaostrenim specifickych situacich, simulace predikce, atd. V tomto ohledu se GX7 ukazal byt spickou, partici k tomu nejlepsimu i na pomery roku 2016, zatimco Olympus se zel nachazi opacnem konci - jejich AF algoritmy jsou sice rychle, ale nesmirne tupe, snadno chybujici, zcela postradajici analyzu popredi - pozadi (na nez rady padaji i v jednoduchych situacich, kdy pozadi zabira jen malou cast ostriciho bodu), navic nejsou dodrzovany hranice zvoleneho ostriciho bodu (casto o hodne) a krome toho vseho v uz jen trochu mene kontrastni scene vznikaji problemy s presnosti i kolisajici rychlosti. GX7 nejenze na tyto neduhy netrpi, ale pri dokonce jeste vyssi rychlosti dokaze brat v potaz obsah ostriciho bodu a ostrit tam, kam ma a to se spolehlivosti, ktera je na pomery kontrastniho ostreni nebyvale vysoka. Namitky ve smyslu, ze soucasne Olympusy maji 81 AF bodu a GX7 jen 23, jsou liche a vetsinou pochazi od lidi, kteri nefotili ani jednim z pristroju. GX7 sice ma 23 ZON, ale v nezonovem rezimu umoznuje zvolit velikost single ostriciho bodu v nekolika krocich, pricemz ten nejmensi velikostne zhruba odpovida zmensenemu bodu na E-M10 I/II - az na to, ze u Panasonicu jej lze umistit zcela kamkoliv ve snimku a ne jen na 81 preddefinovanych pozic. Ve vysledku je to tedy presne naopak, flexibilita ostriciho systemu je vyssi u GX7 a celkovy rozdil mezi temito dvema AF systemy je propastny nejen ve statickem ostreni, ale i v ostreni prubeznem. To je u OM-D (krome E-M1) zoufale spatne, nepouzitelne pomale a neuspesne (i v L serii + priorite zaostreni + spot AF), zatimco u GX7 je prubezne ostreni pouzitelne alespon pro pomaleji se pohybujici nebo dobre predvidatelne subjekty. GX7 sice "vhodnym fotoaparatem na foceni sportovnich aktivit" s cistym svedomim nazvat nelze, ale s dobre nastavenym a ve schopnych rukou se lze dostat nekam k 50% uspesnosti, coz je na kontrastni ostreni excelentni (pro srovnani, O-MD E-M10 I i II cca 10% (v nezkusenych rukou ani to ne), fazove ostrici zrcadlovky nebo bezzrcadlovky Sony A6XXX cca 75 az 90% a mimochodem - tyto Sonaky jsou stale jeste jedinymi CSC, ktere dokazi zrcadlovkam v pouzitelnosti v tomto ohledu plnohodnotne sekundovat (pokud mi neunikl nejaky vyrazny vyvojovy skok z posledni doby u Fuji)). Tema AF uzavru seriovym snimanim. Pomala (LV-M) serie s prubeznym ostrenim na GX7 ma cca 4.2 sn./sek. (coz je mimochodem +/- stejne, jako serie s ostrenim na OM-D) a na pomalejsi sporty / akci s povedenou panasonicovou implementaci kontrastniho ostreni bohate staci, zatimco u Oly je i L serie k nicemu - stejne jako tech na krabici / v promo materialech dobre vypadajicich 8 snimku za sekundu v H serii (o foceni pohybu S-AF + predostrenim se v teto tride fotoaparatu nebudeme seriozne bavit, ze ...).

    JPEG vystup - dosti neutralni, na pomery dnesnich hodne doostrujcicich a/nebo dosaturovavajicich fotoapratu tolik, ze to mnohym bude pripadat az mdle, ale z pozice zkuseneho fotografa to hodnotim velmi kladne - snimky jsou prirozenejsi a v postprocesu lepe doladitelne (pricemz JPEG vystup Panasonicu neni nijak odpudivy, jen ma mene te prvopohledove libivosti, nez je dnes obvykle). Samozrejme nechybi moznost prekonfigurovat parametry zpracovani k obrazu svemu, byt zadnou konfiguraci nelze dosahnout - z ryze technickeho hlediska - tak cisteho vystupu, jaky umi poskytnout JPEG engine Olympusu (ktery zase ovsem nelze zadnymi nastavenimi dostat do optimalniho neutralna). V RAWech davam lehke vedeni Panasonicu, vystupy techto 16 Mpix snimacu jsou si velmi blizke, ale barevna reprodukce se mi jevi mirne ve prospech Lumixu.

    Podrobnejsi zminku si zaslouzi jeste stabilizace snimace. Byl jsem velmi zvedav (zavery zahranicnich recenzentu se velmi lisi) a po dukladnem otestovani s nekolika objektivy se musim priklonit k tem, kteri vysoce chvali. Behem testovani se GX7 darilo prekvapive casto ustabilizovat do pouzitelna i tak silene hodnoty jako 1/6 s pri 240 mm a casy kolem 1/30 byly pri temze ohnisku zcela ciste v >80% pripadu, coz je necekane skvely vysledek. Chvalim take vysokou konzistenci a spolehlivost bez ohledu na objektivy a ohniskove vzdalenosti. Nicemu z toho se ani vzdalene neblizi zadne Olympusy krome tech s 5-osou stabilizaci a i tem je tento prvni pokus Panasonicu o stabilzaci snimace mnohem bliz, nez bych ocekaval. O to vice pak zamrzi, ze ji neni umozneno pouzivat pri nataceni videa.

    Namatkou z dalsich detailu: plne a velmi logicke dotykove nastavovani cehokoliv kdekoliv, lepe pojate ohraniceni zvolene ostrici oblasti, indikace zaostreni jak barvou ohraniceni, tak signalizacnim bodem, vice Fn tlacitek a bohatsi moznosti priraditelnych funkci, lepe umisteny vypinac i rolllery (skvele dosazitelne pri jakemkoliv uchopu), vyuziteljensi focus peaking (cervena/modra misto cerne/bile), plny zivy nahled VSECH expozicnich parametru (v praxi pouzitelny jen v dobrem svetle ovsem). Z nedostatku napr.: nemoznost nastavit limit ISO v 1/3 EV krocich, nemoznost vypnout adapataci obrazu v hledacku na hladinu svetla, bug v M rezimu kdy se histogram prestane aktualizovat pri casech kratsich nez 1/1000.

    Nejvetsi slabinou GX7 oproti OM-D konkurentum je ale hledacek. Ten je sice papirove lepsi (zvetseni, rozliseni), ale v praxi to srazi nedostatky popsane v tabulce zaporu. Problem snimkovani pri nizsi hladine svetla je dosti znatelny, stejne jako mizerna lcd technologie (F-S) spolu s nepovedenym zpusobem adaptovani na premiru svetla. Navic ani papirove vysoke zvetseni (0.70x) se v praxi kvuli orezum na stranach efektivne neprojevuje (krome videa) a plosne je na tom lepe OM-D. Jemnost obrazu je sice u GX7 znatelne vyssi nez u E-M10 I, ale na hledacek v E-M10 II nema narok - ten je vynikajici, zatimco u GX7 bych jej nenazval lepe nez pouzitelnym (s omezenimi svuj ucel jakz-takz splni). Co se tyka AWB, problem neni ani tak v tom, ze by se GX7 casto pletl - kdyz uz se tak stane, je to o tolik, ze je to viditelne i v hledacku se vsemi jeho handicapy - ale tkvi spise v tom, ze vetsinou to nelze vyresit ani zadnym z presetu (nezadouci inklinace k urcite barve, obvykle modre, zustava) a je nutne kalibrovat rucne. Nastesti se to nedeje prilis casto (ale kdyz uz, stoji to za to).

    Presto je GX7 celkove vyspelejsi fotoaparat s vynikajici fotografickou funkcionalitou, s (na pomery CDAF) spickovym ostrenim, extremni prizpusobitelnosti, vybornou ergonomii i excelentnim videozaznamem a ackoliv v nekolika malo atributech za OM-Dcky zaostava, ostatnimi prednostmi to natolik drtive prevazuje, ze je dle meho pri soucasne (05/2016) doprodejove cene setu s G 14-42 II objektivem s velkym naskokem volbou #1 v kategorii Micro43 a bez ostudy muze navzdory triletemu stari konkurovat i rade fotoaparatu letos uvedenych. A cena klesnusvsi pod 50% nesmyslne vysoke uvadeci castky uz jej take dostala do pomeru cena - vykon schopneho (kompromisne) konkurovat i levnejsim APS-C zrcadlovkam, cemuz je GX7, navzdory vsem omezenim kompaktove konstrukce, mnohem bliz, nez vetsina konkurentu. Vytecna prace Panasonicu, hluboce smekam a i s objektivy se po roce a neco s OM-D stehuji k Lumixu GX, ktery sice nezaujme "uzasnym" retro designem, ale z fotografickeho hlediska je to mnohem efektivnejsi a lepe udelany stroj, nez vsechna existujici OM-Dcka krome E-M1, kde by to bylo na delsi zvazeni (ktere ovsem pri nynejsim temer trojnasobnem rozdilu v cene ponekud ztraci relevanci a smysl).

  • , zakoupeno v Megapixel.cz

    Doporučuje produkt

    90 %
    • - velké množství ovládacích prvků a možnost vlastní konfigurace:
    • dva rolery, tlačítko na přepínaní AF/MF, 4 programovatelná tlačítka, dotikový display
    • - velmi dobrá kvalita snímků v rámci m4/3, až pevné objektivy ukáží plný potenciál
    • - nízký šum, pokud nebudete provádět výřezy snímků, je bez problému použitelná citlivost do 3200 ISO
    • - excelentní kvalita videa
    • - solidní rychlost
    • - natáčecí dotykový display s vysokým rozlišením a kontrastem, který je čitelný v 95% situací, v extrémních světelných podmínkách lze použít EVF hledáček
    • - focus peaking u manuálního ostření - skvělý i pro starší manuální objektivy
    • - se světelným objektivem Lumix 20mm f1.7 II lze fotit z ruky i za šera
    • - timelapse
    • - elektronická závěrka
    • - naklápěcí vyskakovací blesk
    • - mnoho dalších vychytávek, jako ovládání přes wi-fi...
    • -stabilizace obrazu u videa pouze u stabilizovaných objektivů Panasonic
    • -stabilizace obrazu na čipu má menší účinek než nabízí Olympus
    • - auto ISO nefunguje v manuálním režimu
    • - u videa lze nastavit citlivost max. 3200 (6400 ISO by se občas hodilo)
    • - tělo není voděodolné
    • - při použití s brýlemi je hledaček docela malý

    Vynikající přístroj s příjemnmým ovládání a mnoha technickými vychytávkami s aktuálně dobrým poměrem cena/výkon.

  • , zakoupeno v FotoŠkoda

    Doporučuje produkt

    90 %
    • poloprofi

    složité ovládání

  • , zakoupeno v Megapixel.cz

    Doporučuje produkt

    100 %

    Vynikající fotoaparát

  • , zakoupeno v CEWE FOTOLAB

    Doporučuje produkt

    100 %

    Fotoaparát obsahuje to nejlepší, co se Panasonicu podařilo nacpat do relativně malého těla.
    20 mm pancake je kompaktní, na zoom mám nohy :-)

  • , zakoupeno v K24.cz

    Doporučuje produkt

    90 %
    • Kvalitní zpracování, poněkud větší pro nošení bez pouzdra.
    • Opticky velmi dobrý.
    • Do kapse od kalhot se nevejde.

    Po delším porovnávání s ostatními fotoaparáty, se mi jeví jako jeden z nejlepších v poměru cena a užitné vlastnosti.

  • , zakoupeno v Megapixel.cz

    Doporučuje produkt

    100 %
    • Malý ale šikovný...Pokud se nechcete tahat s těžkou zrcadlovkou..
    • Nic

    Koupil jsem ho v akci tak není co komentovat...

{"Oblíbené kategorie":[["Pánské kapesníky do saka","https://kravaty.heureka.cz/f:8567:24211766/"],["Hry pro Nintendo WiiU","https://hry-pro-nintendo-wiiu.heureka.cz/"],["Zavařovací hrnce","https://zavarovaci-hrnce.heureka.cz/"],["Přípravky na čištění pleti","https://pripravky-na-cisteni-pleti.heureka.cz/"],["Vidlice","https://vidlice.heureka.cz/"],["Vestavné pračky se sušičkou","https://pracky.heureka.cz/f:4985:24288;3334:1/"],["Hotová jídla na cesty","https://hotova-jidla.heureka.cz/f:35283:1/"],["Pneumatiky pro stavební stroje","https://zemedelske-pneumatiky.heureka.cz/f:35677:44232931/"],["Elektrická auta pro děti","https://elektricka-vozitka.heureka.cz/f:14102:409128/"],["Tenisová trička","https://panska-tricka.heureka.cz/f:15207:515151/"]],"Vybrané značky":[["Digitální fotoaparáty Fujifilm","https://digitalni-fotoaparaty.heureka.cz/f:1738:1958/"],["Digitální fotoaparáty Rollei","https://digitalni-fotoaparaty.heureka.cz/f:1738:388983/"],["Digitální fotoaparáty Verk","https://digitalni-fotoaparaty.heureka.cz/f:1738:49012305/"],["Digitální fotoaparáty Andoer","https://digitalni-fotoaparaty.heureka.cz/f:1738:55889704/"],["Digitální fotoaparáty Sobex","https://digitalni-fotoaparaty.heureka.cz/f:1738:58589714/"]],"Jak vybrat nejlépe":[["Jak vybrat pingpongový stůl?","https://stoly-na-stolni-tenis.heureka.cz/poradna/jak-vybrat-pingpongovy-stul/"],["Jak vybrat midi kontrolér?","https://dj-midi-kontrolery.heureka.cz/poradna/jak-vybrat-midi-kontroler/"],["Jak vybrat snowboard?","https://snowboardy.heureka.cz/poradna/jak-vybrat-snowboard/"]],"Vybrané produkty":[["Livergy pánská prošívaná bunda černá","https://panske-sportovni-bundy.heureka.cz/livergy-panska-prosivana-bunda-cerna_6/"],["Rhinowares Deluxe odklepávač","https://odklepavace-na-kavu.heureka.cz/rhinowares-deluxe-odklepavac/"],["Fimex Super Comfort 70x200x15 šedé","https://kresla.heureka.cz/fimex-super-comfort-70x200x15-sede/"],["CROSS Air rainbow 2 1 m","https://kites.heureka.cz/cross-air-rainbow-2-1-m/"],["Nilfisk Core 125-5","https://vysokotlake-cistice.heureka.cz/nilfisk-core-125-5/"],["Asus HYPER 90MC0CY0-M0EAY0","https://radice.heureka.cz/asus-hyper-90mc0cy0-m0eay0/"],["Viga nástěnná hra krokodýl","https://drevene-hracky.heureka.cz/viga-nastenna-hra-krokodyl/"]],"Doporučujeme":[["Apple iPhone 15","https://mobilni-telefony.heureka.cz/f:26540:51662741/"],["Parfémy","https://parfemy.heureka.cz/"],["Bazény","https://bazeny.heureka.cz/"],["PlayStation 5","https://herni-konzole.heureka.cz/playstation-5/"],["Lego","https://lego.heureka.cz/"],["Zahrada","https://zahrada.heureka.cz/"],["Nábytek","https://nabytek.heureka.cz/"],["Oblečení a móda","https://moda.heureka.cz/"]]}